"gulaikawah" -rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..-

rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..
Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih

IKLAN

NOTA

EPL

                   

LA LIGA

                   

MARI BERSAMA AMBO..

LAMAN ILMU

YM AMBO

KELAB AMBO..

Categories

Dah lama x update..agak bz bulan ni..walaupun cuti sekolah aku x dapat balik kg kerana ada beberapa masalah kecil.Dok je la kat rumah membesarkan lagi perut yang sedia naik ni..he2

16hb Mac hari tu aku bawak bini aku pagi2 lagi pegi check perut dia.Pukul 7 pagi lagi aku bertolak dari rumah ke klinik kerajaan rasah,seremban..Bila sampai sana terkejut aku!aku ingat aku orang yang terawal sampai sana,rupanya dah penuh ngan manusia yang niatnya sama macam aku!Ramai rupanya orang sakit sekarang ni.Yang nak check kandungan pun ramai..terpaksa redah jugak la.

Aku pegi ni pun penuh dengan prasangka dan input2 negatif tentang klinik kerajaan nia..ada yang kata jururawatnya garang,sombong..ada jugak yang bagitau kakitangan klinik ni kerja lembab dan main2..Tapi Alhamdulillah semuanya hanya cakap2 kosong je..sepanjang masa aku kat sana aku tengok ok je diorang kerja..Cuma mungkin disebabkan terlalu ramai orang dan terlalu banyak ragam,mungkin kakitangan klinik ni x dapat bagi layanan yang baik..Kalau nak kira masa yang terbuang kat sana memang la banyak..Bayangkan dari pukul 7 pagi sampai la 12.30 tghari baru siap..Tapi kalu tgk kerja diorang memang patut pun lambat..punya la ramai sampai nak duduk pun payah..itupun diorang boleh layan ngan senyuman lagi..Tahniah!

Pasal orang rumah aku pulak, x de apa2 masalah pada kandungan dia..Alhamdulillah..Cuma kena makan makanan yang berhasiat.Last sekali doktor panggil aku masuk bilik scan..dia tanya "ada keturunan kembar ke?"
aku kata" takde"..hahaahah..aku lupa yang 2 orang mak sedara aku dapat anak kembar.
Pastu dia kata aku mybe akan dapat anak kembar!!Alhamdulillah..doktor tu kata lagi " mu dok cayo ko kawe ko?"(cuba meniru loghat kelantan bila dapat tahu aku org kelantan)..
Dia tunjuk la kan mesin scan tu...tapi aku nampak sama je..he2..

Aku betul2 bersyukur jika aku dapat baby kembar..kalu dapat x kembar pun aku x kisah dan tetap bersyukur pada tuhan..Aku harap orang rumah aku sihat dan baby dalam kandungan juga sihat sehingga la sampai waktu mereka lahir ke dunia nanti...19/9/2009 insyaAllah..( Due date hari raya tu...)



Gambar dari mesin scan..



Panas..ganas..x bertamadun...samseng dan macam2 lagi...terpulang pada tafsiran dan pendapat masing2..bagi aku pulak memang tidak blh diterima dengan akal..apalagi yang membuat onar adalah sama2 penduduk malaysia yang cintakan bolasepak..penyokong kelantan mahupun penyokong selangor tidak perlu nak berhujah dan buktikan sape yang betul dalam hal ni..hakikatnya kedua2 penyokong yang membuat onar pada malam itu bersalah kerana tidak dapat mengawal emosi dan tingkahlaku..aku x pasti siapakah yang memulakan provokasi..yang aku pasti ramai yang tidak bersalah menjadi mangsa..kanak2,pakcik makcik,awek2 dan rela..

aku perhatikan yang terlibat dalam pergaduhan adalah budak2 muda..mybe masih bergelar seorang pelajar.darah muda katakan..tetapi aku hairan jugak ada yang dah veteran pun nak tunjuk hero nak bergomol..aku blh buat kesimpulan, orang2 mcm ni adalah:

1- niat dari umah memang nak tunjuk hero..
2-x minat sangat bola tapi saje nak berhibur tempat orang ramai..
3-saje nak tarik perhatian..
4-tahap kesabaran kurang..
5-baru masuk stadium..(ingat gelanggang tinju..he2)
6-
8-
(korang tambah le sendirik...)

macam2 gak aku dengar cerita dari orang yang gi stadium malam tu..selain yang aku saksikan sendiri adegan kejar-mengejar,baling-membaling, aku jugak ada dengar ada penonton yang kena ludah bila tersalah masuk tempat penyokong lawan..ada gak aku dengar penonton rosakkan motor penyokong lawan..ganas betul la..tapi aku respek la kat penonton yang dapat mengawal perasaan walau terus diprovoke oleh penyokong lawan..tahniah..
harap sikap penonton kita akan berubah pasni..x payah la nak kutuk dan provok,nak gaduh..bolasepak negara kita bukan hebat sangat pun..hahaha

tahniah pada penyokong dari jauh semata2 nak lihat perlawanan tersebut..harap penyokong selangor beramai2 pegi ke stadium SMIV nanti..kalau berani la..






Ahli KDN..

Antara penyokong setia..

berdisiplin..

Gomo kelate Gomo!

LIGA SUPER 2012

Gomo Kelate Gomo!

Gomo Kelate Gomo!

WAL 'ASR

PENGUNJUNG

MARI KECEK KIRO..

SAING-SAING AMBO..