"gulaikawah" -rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..-

rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..
Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih

IKLAN

NOTA

EPL

                   

LA LIGA

                   

MARI BERSAMA AMBO..

LAMAN ILMU

YM AMBO

KELAB AMBO..

Categories

Selamat tahun baru semua..Semoga tahun baru ini akan memberi seribu kerahmatan buat kita semua.Bagi kakitangan kerajaan, jadual pembayaran gaji ini merupakan khabar gembira..Semoga dapat merancang perbelanjaan dengan lebih berhemah!

JADUAL PEMBAYARAN GAJI BULANAN BAGI TAHUN 2010
BULAN TARIKH HARI CATATAN
Januari 25.01.2010 Isnin
Februari 08.02.2010 Isnin (Tahun Baru Cina 14 & 15.02.2010)
Mac 25.03.2010 Khamis
April 22.04.2010 Khamis
Mei 24.05.2010 Isnin (Pesta Menuai 30 & 31.05.2010)
Jun *24.06.2010 Khamis (Hari Gawai 1 & 2.06.2010)
Julai 22.07.2010 Khamis
Ogos 25.08.2010 Rabu
September *23.09.2010 Khamis (Hari Raya Aidilfitri 10 & 11.09.2010)
Oktober 25.10.2010 Isnin
November 10.11.2010 Rabu (Hari Raya Haji 17 & 18.11.2010)
Disember 20.12.2010 Isnin (Hari Krismas 25.12.2010)
*Nota : Gaji bagi Hari Raya Aidilfitri dan Hari Gawai tidak dibayar awal kerana perayaan ini jatuh sebelum 11haribulan pada bulan berkenaan.


Ni kalendar yang kawan dari kelate.net buat..Jadual ni hanya melibatkan pasukan Kelantan saje..T. Kasih ike3ekoskilo..
Kalau nak copy mintak kebenaran dia dulu yer..

Tempat
Sanctuary Resort Cherating,
Lot 342, Mukim Sungai Karang,
26080 Kuantan,
Pahang Darul Makmur,
Malaysia.

Tarikh

13 hb - 14 hb Februari 2010 (2 hari 1 malam)

Aturcara
13 hb Februari 2010 Sabtu
01.00 pm - 02.00 pm = Daftar Masuk
02.00 pm - 04.45 pm = Acara Bebas
05.00 pm - 06.45 pm = Telematch
08.00 pm - 11.00 pm = BBQ Dinner, Karoake, Lucky Draw, Penyampaian Hadian Telematch.

14 hb Februari 2010 Ahad
07.00 am - 07.50 am = Makan Pagi
08.00 am - 09.30 am = Bola Sepak Pantai
09.30 am - 11.00 am = Acara Bebas
12.30 pm - 01.00 pm = Lunch & Daftar Keluar

* Boleh bawa extra makanan


Kos Bayaran Keseluruhan

Ahli Kelab Berdaftar
1. Bujang = RM125 (seorang)
2. Keluarga = RM230 (suami & isteri)
3. Kanak-Kanak = RM30 (umur 5 - 12 tahun)
4. Kanak-Kanak (bawah 5 tahun) = percuma

Bukan Ahli Kelab Berdaftar
1. Bujang = RM135 (seorang)
2. Keluarga = RM240 (suami & isteri)
3. Kanak-Kanak = RM35 (umur 5 - 12 tahun)
4. Kanak-Kanak (bawah 5 tahun) = percuma

Bayaran

1. No Akaun Maybank : 164052299159
2. Nama : Rosdi Md Hassan
3. Email : rosdi@tmnet.com.my
4. No Telefon : 013-2681858

* Tarikh akhir untuk membuat bayaran adalah 15 Januari 2010, pihak penganjur berharap para peserta dapat membuat bayaran lebih awal untuk memudahkan pengurusan, jika ada kesulitan sila berhubung dengan pihak penganjur.

* Sila simpan no rujukan transaksi bank jika guna ATM @ pembayaran melalui kaunter bank, bagi yang menggunakan internet banking sila letak email di atas jika ada ruangan email.

MAKLUMAT LANJUT BOLEH DIRUJUK PADA LAMAN WEB KELATE.NET..www.kelate.net..


Adapun perbuatan berkecek (berborak-borak) ini telah di petik dan dizahirkan oleh aku dalam bentuk tulisan untuk tatapan kita bersama sekaligus mengisi masa boring aku dimusim bah(banjir) ini..Tatkala mula apabila tertubiklah(terkeluarlah) dari mulut anak-anak kembarku kecek berkira yang berbunyi….

Pengkalan Hulu, Perak

Isnin ( 23.11.2009 )

8.30am


Abang Khalef: Adik,pelik betul abang akan perbuatan ummi dan abi yang nampak kalut mengemas dan menyusun botol2 susu santapan kita pada pagi ini..


Adik Khalefa: Ye la abang wei..Entah kenapa tiba2 kekalutan melanda dalam rumah ini.Bukan saja abi dan ummi menunjukkan sifat itu, malah tok wan dan opah turut sama ke sana kemari..


Abang: Pasti kita akan berjalan jauh kali ini..Abang sudah dapat rasakan tatkala kita dimandikan dengan semberono oleh abi pada pagi ini..Biasanya pukul 9 baru kita disirami..Sampaikan ada air yang termasuk kedalam hidung abang ni..


9.30am


Adik: Macam tiada perkembangan saje adik lihat..Melihatkan saja sifat abi yang tenang dan sempat beradu disofa berwarna coklat..


Abang: Kita tunggu dan lihat..biasa abi suka berbuat demikian..bersusah dahulu dan bersenang kemudian.Tidak macam ummi yang agak perlahan gerak sifatnya..


Adik: Syyy…Sungguh berani abang berkata demikian..Tidakkah abang mahu merasa hidangan istimewa susu badan?Ummi dengar baru tahu..Terpaksala kita merasa bebelac sepanjang hari..Mahal pun x sedap sangat rasanya..Apatah lagi bila abi yang buat..Selalu x cukup sukatannya..


10.30am


Abang: Ha, kan abang dah kata..nampaknya kita akan menaiki Perodua kali ini..Kemana kita usah ditanya..sudah lama abang tidak merasa naik kenderaan ini..


Adik: ooo..Inikah kereta Alza yang abi selalu tuturkan?


Abang: Bukan..Mungkin itu perancangan abi dimasa depan..Itu buka urusan kita..Terasa mengantuk pula rasanya..Opah yang riba terasa selasa..Bagaimana adik di atas ribaan ummi?


Adik: Ok la..


5.55pm


Adik: Nampaknya sudah sampai kita ke destinasi mereka..Agaknya apa nama tempat ini ya?Nampak beradat pada luarannya..


Abang: Abang rasa inilah negeri tempat abi mencari rezeki..Negeri yang tewaskan pasukan kesayangan abi pada perlawanan menyepak bola baru-baru ini..


Adik: Mungkin betul juga. Tengok papan tanda terconteng nama muzium adat diseberang sana. Hanya ada satu negeri yang bercogankata biar "biar mati anak jangan mati adat"..


Abang: Habis kalau mati anak,siapa yang mahu menjaga adat?


Adik: Itupun bukan urusan kita berdua..Cuba fokus pada rumah didepan kita..Nampak macam abi ada kuncinya..Selamba sahaja membuka mangga..Adakah ini juga rumah kita?


Abang: Abang rasa begitu juga..Wah, cantik juga ya..Dua tingkat ada beranda..TV ada astro tersedia..Cuma sofa sahaja nampak macam tiada..Lagi satu yang menggusarkan hati..Kemana pergi buaian berkuasa kuda kita?


Adik: Entahlah..biarkanlah sahaja..Adik masih terasa lapar dahaga..bebelac sahaja tidak mengenyangkan adik..harap merasa dari ummi kita..


Abang: Beradulah kita sepanjang malam..Badan penat tidak hilang..Duduk atas ribaan x sama macam buaian..


Seremban, N.Sembilan

Selasa ( 24.11.2009 )

8.00am-1.30pm


TIDAK DAPAT AKU MENUKILKAN KATA2 MEREKA PADA WAKTU INI KERANA AKU BERTUGAS DI SEKOLAH..ENTAH APA YANG DIBUALKAN MEREKA BERDUA..MUNGKIN LEBIH NYARING SUARA MEREKA..APATAH LAGI SUSU LAMBAT TIBA..


1.45pm


Adik: Nampaknya abi sudah pulang..Tapi nampak bukan berseorangan..Ada kawan lelaki dan perempuan.


Abang: Mungkin itu kawan abi.Mahu melihat kita pertama kali..


Adik: Mungkin juga..Tengok ditangan penuh barangan..Macam barangan keperluan kita..


Abang: Wah, banyaknya persalinan yang kita terima ye..Sampai pampers dua persalinan diberinya..


Adik: Alhamdulillah..Ada juga mainan berbunyi, botol minuman dan juga alat kecantikan kita..Nampak jenama seperti yang selalu tertayang di TV rumah opah kita..


Abang: Abang suka kasut beropol..Abang punya bergambar singa.Adik pakai sahaja berwarna hijau muda.Sesuai sangat hiasan binatangnya..


Adik: Terima ye makcik-makcik dan pakcik!


Abang: Terima kasih ye!








4.00pm


Abang: Lori apa pulak yang tiba tu?Nampak macam membawa sesuatu..Adakah ada lagi hadiah untuk kita?


Adik: Itu barangan ummi. Katanya almari kabinet dan almari persalinan..Mereka merahsiakan dari abi ketika membeli, takut abi murka kerana egonya tinggi..Asyik mertua sahaja yang beli.


Abang: Biar abi setelkan sahaja..Lebih baik kita beradu sahaja. Esok masih ada untuk berbicara..


9.00pm


TIADA PERBUALAN KERANA AKU TIDUR AWAL..HANYA BANGUN TENGAH MALAM..TETAPI X BERMINAT MENDENGAR PERBUALAN MEREKA..


Rabu ( 25.11.2009 )

9.30am


Abang: Nampaknya kita akan berkelana lagi..Entah kemana tujuan mereka..Dengar cerita ke rumah opah kembali rancangan mereka..


Adik: Beraya di Perak la abi kali ni.Mungkin helah sudah dihidu..Terpaksa mengikut kehendak ummi..Kesian abi..


Abang: Mungkin kita akan ke kelantan lagi..Hari raya bukan sehari..lagipun cuti abi panjang lagi..Raya ke 3 jumpa la kita dengan pengasuh kita di sana..Puas la kita di dukung nanti..


Adik: Itupun kalau banjir tidak melanda..Kalau tidak, jangan harap kita disana..Baju dibasuh akan kering berminggu lamanya..Sanngupkah kita pakai baju yang sama?


Abang: Harap2 tidak la..


6.00pm


Adik: Dah sampai pun kita..kesian abi penat jadi nakhoda..baik kita jangan ganggu dia..Biarla abi beradu dengan lena..


Abang: Kita lupa sebenarnya..Hari ni istimewa buat ummi kita..Mari kita ucap SELAMAT HARI LAHIR BUAT UMMI KESAYANGAN KITA!


9.00pm


AKU DAH TUMBANG..


P/S: Adapun perkecepan ini hanya dapat didengar dan di rakam dengan alat khas yang berteknologi tinggi..Dari pendengaran biasa hanyalah nada uhh..ekkk..aukk..wekkk..uaaaaa…uaaa..waaa..sahaja kedengaran dari mulut diaorang..aduuhhh penatnya melayan diorang..hahahhaahhaahahahhaaha


Senarai Pemain Kelantan 2010 :

Penjaga Gol

1. Syed Adney Syed Hussein
2. Mohd Shahrizan Ismail
3. Mohd Khairul Fahmi Che Mat

Pertahanan

1. Ahmad Azlan Zainal
2. Mohd Rizal Fahmi Abdul Rosid
3. Mohd Farisham Ismail
4. Zairul Fitree Ishak
5. Mohd Zamri Ramli
6. S. Subramaniam
7. Sharudy Aziz
8. Azizi Mat Rose

Tengah

1. Mohd Badhri Muhd Radzi
2. Khairan Eroza Razali
3. Mohd NorFarhan Mohamad
4. Mohd Shakir Shaari
5. S. Chanturu
6. Wan Zaman Wan Mustapa
7. Mohd Daudsu Jamaludin

Penyerang

1. Norshahrul Idlan Talaha
2. Indra Putra Mahyuddin
3. Che Hishamuddin Hassan
4. Mohd Nizab Ayub
5. Akmal Rizal Ahmad Rakhli
6. Mohd Ramzul Zahini Adenan
7. Zul Yusri Che Haron

Jurulatih: B. SATHIANATHAN

Nama yang bertulisan merah ialah pemain baru yang dibawa masuk..

Info dari Webmaster KDN sebentar tadi..(SMS dari Pengurus Pasukan kepada Presiden kelate.net)

Mungkin ada beberapa pemain yang sedang dalam rundingan seperti K.Soley dan Nazru Erwan..

Pemain yang digugurkan ialah sebanyak 9 orang..

Gomo Kelate Gomo!

Sekarang memang tengah hangat peminat2 bolasepak tanahair membuat spekulasi tentang pasukan masing2..Ada spekulasi yang telah pun menjadi kenyataan..Dan ada yang melampau sehingga menimbulkan sakit kepala dan perut pada aku setelah membaca spekulasi yang x putus2 menjelma di Kelate.net.hahahaha.Tapi biar la..Memang masing2 tengah bersemangat dan secara tidak langsung mencerminkan harapan diaorang terhadap KAFA supaya segera mengikat pemain yang mereka gemari..Bagi aku, x kisah la siapa pun yang datang menabur bakti, cuma aku harap skuad 2010 lebih mantap dan cantik permainannya..

Setakat ni yang aku betul2 confirm akan menabur bakti bersama Kelantan tahun depan ialah Akmal Rizal Rakhli, Shahrul Idlan Talaha dan Shakir Shaari..Yang dilepaskan pulak yang pastinya ialah Khalid Jamlus dan Ezri Shafize. Halim Napi pula kemungkinan besar akan menjadi jurulatih penjaga gol. Bravo Abe Lim!

Selain nama di atas, ada beberapa nama yang dikaitkan dengan pasukan Kelantan tahun depan..Antaranya ialah:

Azizi Che Ros ( Perlis )

-Komen peribadi aku: Ok gak kalau ambik dia ni..Memang agak keras cara dia main. Sesuai la ambik dia ni sebab Kelantan sekarang agak tempang bahagian pertahanan selepas Nazrul Erwan kembali ke pasukan asalnya.

S. Chanturu ( Penang )

-Aku pernah tengok sekali je mamat ni main masa siaran langsung kel vs PP hari tu. Laju gak la dia ni main..Tapi hati aku rasa x berkenan sangat..Aku lebih suka kalau Razali Umar Kandasamy main ngan Kelantan.

Syed Adney Hussien ( MyTeam )

-Aku x minat.Kakak dia aku minat la.hahahah.. Untuk jadi penjaga gol ke 3 blh kot..Sharizan
( Mat Chah) lagi bagusss!

Farderin Kadir ( KM Naza )

- Yang ni aku harap sangat KAFA cepat2 ikat kontrak. Selain dari umur yang masih muda, budak ni juga berpengalaman dalam skuad kebangsaan!

Nurul Azwan Roya ( Johor )

- X pernah tengok dia ni main..dengar cerita dia ni memang asal dari Kelantan.Kalau ok, ambik je la.

Hardi Jaafar ( Selangor )

- Boleh ke? Aku dengar Hardi ni dah sambung kontrak dengan Selangor..Dengar gosip lain pulak memang dia ni nak balik sangat ke pangkuan Perak..Tapi Perak pulak sedang dalam masalah kan?Tapi apapun aku memang minat kat Hardi ni..

Subramaniam ( Perak )

- Tak minat.Malas komen.

Ahmad Fakri Saarani ( Perlis )


- Yang ni memang bagus. Harap Kafa buat sesuatu untuk mengikat budak ni.


Norhafiz Zamani Misbah ( KL Plus )

- Rasanya x dapat kot. Dalam paper dah tulis kata majikan dia x lepas..X dapat pun takpe.. Cari yang muda2 je Tan Sri..

Shukor Adan ( Negeri Sembilan )


- Agak mustahil ni. Tapi x blh nak kata la. Kalau dia main ngan Kelantan pun ok gak. Hidup la sikit tengah Kelantan nanti..

Setakat ni tu je yang aku tahu..Mungkin ada lagi..Aku ada juga dengar khabar yang Indra Putra dan Farhan sudah berkira-kira nak mengikat kontrak bersama pasukan T-Team..Harap-harap tidak benar la..Aku rasa Pasukan Kelantan masih memerlukan khidmat mereka..

Yang pasti, tunggu je la Majlis Memperkenalkan Pemain Pasukan Kelantan 2010 di KB MALL pada 21hb. 11. 2009 ini..Pakat gi ramai2 kalau ada kesempatan..


"Siapa pun yang datang dan pergi, matlamatnya tetap sama!Aku menagih sekurang-kurangnya SATU Piala pada tahun hadapan!"


Gomo Kelate Gomo!

Satu je sebabnya..

SEBAB SEGELINTIR PENYOKONGNYA YANG X BERTAMADUN DAN ZALIM!DOA ORANG YANG DIZALIMI AKAN TERMAKBUL!DAN SEMALAM SUDAH TERMAKBUL DOA KANAK2 DAN PEREMPUAN YANG DIHUJANI MERCUN DAN BOTOL TANPA SEBAB!

KORANG FIKIR LA SENDIRI!

TAHNIAH PASUKAN KELANTAN..CUBA LAGI TAHUN HADAPAN DENGAN TAKTIKAL YANG SEBAGUS PERANCANGAN PETER BUTLER!TIADA LAGI EKSPERIMEN YE!

Itu adalah keputusan muktamad!Walaupun N.9 mendahului Kelantan 4-0 pada separuh masa pertama, tetapi semangat juang pasukan kelantan tidak pernah padam malah semakin membara!Hasilnya kelantan berjaya membenam N9 dengan jaringan yang agak besar!

Jangan silap faham ye..Itu adalah keputusan pertandingan futsal pendidikan khas peringkat kebangsaan 2009, bukannya keputusan final Piala Malaysia antara Kelantan dan N. Sembilan!hahahahah.Semua orang yang hadir masa perlawanan tu dok kata ni adalah perlawanan bayangan final nanti.Tapi aku harap keputusan itu menjadi benar pada malam sabtu ini walaupun aku adalah jurulatih pasukan kontigen N9..Jumlah jaringan x kesah tapi janji Kelantan menang! Aku dah muak dah kena kutuk dengan member N9..Geram betul la..Hahhahaha..Tapi aku betul2 teruja dengan kontigen Kelantan!Diaorang x balik dan sanggup tunggu untuk bersama2 tgk bola malam esok bersama2 budak2 diaorang yang separuhnya x tahu pun apa yang berlaku..Hahaha..Bravo!Siap beli belon panjang lagi yang tulis " The Red Warriors"..Mung meme kelah cikgu din! Terima kasih sebb bagi aku pau gelang Red Warriors mung!hahaha

Petang ni aku baru je sampai rumah setelah berkampung di Klang sejak dari Selasa lepas..X putus-putus rakan2 menalifon supaya tlh ejas tiket..X kurang juga yang mintak nak tumpang..Aduh, pening!Tapi maaf la..Bukan x nak tolong tapi memang susah nak tolong..Supaya gambaran lebih jelas bahawa memang payah nak dapatkan tiket tu, aku pinjam kata2 kawan2 aku.." sekarang ni nak beli dadah lebih senang dari nak dapatkan tiket final!!




Bersama bekas pelajar aku dulu..Budak masalah pendengaran..Sebagai seorang guru pend. Islam,aku dah banyak bagi nasihat dalam soal aurat, tapi dia x dengar pun.. Nak buat macamana kan..


Budak2 tengah lawan futsal..


Panaskan badan sebelum lawan..Tapi hati aku panas sampai habis..Ye la, asyik kena belasah je!

Ya Allah, berilah kami kejayaan, supaya kami lebih bersemangat dan tenang pada hari-hari mendatang..Ya allah, berikanlah kami semangat dan akhlak yang baik semasa perlawanan nanti..Berikanlah pasukan kami kemenangan sebagaimana engkau memberi kemenangan kepada tentera-tentera Islam pada masa yang lepas. Engkau tetapkan hati2 mereka dengan kekuatan, Engkau peliharakanlah pergerakan mereka, dan Engkau permudahkanlah urusan mereka di dalam padang nanti...Hanya Engkau tempat kami bermohon..Amin..
-Gambar ini adalah dari ahli kelate.net

Esok ada midterm..x baca pun..dok latih buat ombak nak tunjuk kat Bukit jalil nanti..hahahah



Satu lagi sejarah terlakar tahun ini!GOMO KELATE GOMO!

Sesuatu yang indah dan tidak mampu untuk diluahkan oleh kata-kata!Jika selama ini aku beberapa kali menyaksikan perlawanan akhir Piala malaysia, tetapi bukan negeri aku sendiri!Kali ini peluang aku melibatkan diri dalam sejarah terbuka luas!InsyaAllah jika tiada aral, aku pasti akan menghadirkan diri ke Bukit Jalil nanti!Pasal game tadi, x perlu aku ulas sebab semua blh lihat dalam TV kan?hahahaah..


Doa Tok Guru mengiringi penyokong dari Kuala Lumpur-Sumber kelate.net

Dan malam ini aku nak cerita sedikit pasal penyokong Perlis malam ni. Lu penyokong Perlis yang buat hal kat stadium tu nak marah, aku peduli apa? Hati aku panas ngan LU orang yang x bertamadun!Aku panas jugak kat FRU!Aku panas jugak kat Polis!Aku hangin gak dekat FAM kalau buat x tahu pasal ni!

Lihat la Dunia! Macamana orang dok cakap penyokong Kelantan jahat,ganas!Tapi malam ni korang tengok sendirikan orang yang x leh terima kekalahan?hahahaah..Bangang!Yang baling mercun memang dah nampak dalam TV..Yang dok baling bata,pecahkan cermin bas, pecahkan semua cermin kete yang ada plat Kel apa kes? Walhal masa kat KB hari tu x de pun penyokong kel buat hal ngan penyokong Perlis. Sejarah pun memang x de fan kelantan buat hal ngan penyokong Perlis!

LAIN KALI JANGAN CAKAP RAKYAT ORANG JAHAT KALAU RAKYAT KITA PUN X BERTAMADUN!

Gambar akibat perbuatan segelintir penyokong x bertamadun PERLIS!


Lempar bata, sembunyi tangan..Dasar penakut dan x bermoral!Yang herannya macamana batu bata blh bawak masuk stadium?Jawab Shahidan woi!


Asal nampak kete penyokong kelantan je diorang baling..Ada yang sanggup sembunyi dalam sawah semata2 nak balin fan kelantan..x de batu punya orang!


No plat kelantan semua jadi mangsa..bangang!






Nak tunggu respon dari FAM dan Shahidan!




Amat menarik..Tiada isu UG di sini..


Pemain meraikan penyokong..

Tahniah Sang Kijang!

Aku lebih suka kembali menggunakan gelaran Sang Kijang kepada skuad Kelantan sekarang!Ini kerana sesuai dengan elemen kejutan yang ada pada skuad ini. Kemampuannya menundukkan pasukan yang berpengalaman dan lebih besar namanya amat mengejutkan!Singa Utara..Singa Utara dikalahkan oleh Kijang Muda! Kalau Singa Utara dibunuh oleh pahlawan Merah, nampak macam biasa je.Ye la, Red Giant disepak oleh penyu, bukankah juga satu kejutan?hahahaha.

Kalau dilihat dari keputusan perlawanan semalam, sudah dapat dicongak jalan mana yang patut untuk dituju ke Bukit Jalil nanti..Harap janganlah Sang Kijang memilih jalan hutan yang berliku lagi..Lorong dan denai sudah terbuka untuk ke final..Apatah lagi pasukan highway sudah membuka seluas-luas2 jalan buat Sang Kijang..Jadi perlu apa membunuh diri kepada Sang Singa "tepok"( tempang)?Seharusnya Sang Kijang menggunakan peluang ini dengan membalas jasa jaringan gol Indra yang agak cerdik dalam permainan politik bolasepaknya. Masakan kita tidak terfikir, jika rehat satu perlawanan seterusnya dalam situasi bekalan gol yang sudah agak selesa, pastinya perlawanan akhir beliau dapat beraksi kembali!Tapi jika beliau mendapat anugerah kad kuning pada perlawanan seterusnya, maka bersama-samalah kita bergambar dengan Indra ditempat duduk penonton!Bukan begitu?Kalau x betul maaf la..

Pasal game aku x leh nak ulas..Aku x tengok..Semalam aku membawa jasadku untuk menyaksikan perlawanan antara N9 vs Ganu di Paroi.Tapi hatiku tetap di KB..Terima kasih Poktar kerana berjaya menghabiskan prepaid untuk update keputusan semalam..

Ayuh Sang Kijang!Lakarkan kami satu lagi sejarah!Bawakan kami ke Bukit Jalil!

Gambar adalah ehsan dari USERUN ( Rakan dari kelate.net)


PAKAT GI BELAKO!

Masa: 19-22 ok 2009
Tempat Main : Endah Parade, KL
Tempat tido: Hotel Plaza KL
Tempat Lepak: Kedai Mamak Jalan Lorong haji Taib..

Berbaloi-baloi jadi guru pengiring Kejohanan Boling Pend Khas Peringkat Kebangsaan 2009 kali ni..Selain dapat merehatkan minda, dapat jugak aku merasa bermain boling dalam suasana sebenar yang melibatkan tekanan, harapan dan usaha yang bersungguh2..Maklumlah pertandingan katakan..biasanya main suka2 je ngan kawan2..Hari kedua pertandingan,ada acara untuk pegawai. Seronok betul main ngan guru2 dari negeri lain yang macam2 gayanya..Pegawai dari pahang antara yang paling kecoh..awal2 lagi dah saiko..last2 dia yang out..hahahahaha..Kontigen labuan pula antara yang paling meriah..Macam tengok bola diaorang bersorak..Tapi setakat sorak la kan..main belakang cerita..nampak macam selalu je bola menyapu longkang..hehehehe..Alhamdulillah team aku dapat no 4 dari 13 pasukan..Beza jatuhan pin memang x banyak..Apapun kejohanan kali ni memang best..Budak2 pun ada yang dapat hadiah tahun ni..Tahun lepas satu pun x dapat..


Murid Masalah Pendengaran..Yang hujung tu awek aku..hahaha


Budak aku tengah tunggu giliran..


Letih aku layan budak ni..dari pagi sampai malam asyik bercakap je..hahaha


Nak gi jamuan makan malam..rimas betul la pakai baju batik..rasa macam YB pulak..


Kontigen dari N9..


Budak aku ni ( dulu aku sempat mengajar masa sekolah rendah) dapat hadiah high score..rasanya 198 jatuhan pin..dasyat2..


Bergambar bersama pelajar yang mendapat tempat kedua(masalah pendengaran individu lelaki) dan tempat keempat(masalah pembelajaran individu perempuan)


Pasukan pegawai dari kontigen N9..dapat hadiah tu..Tempat keempat je..Ok la tu dari x dapat lgsung..hahahahah(ditujukan khas buat kontigen pahang yang terlebih saiko..hahahahah)

Sekali lagi aku diangkat sebagai jurulatih..kali ini bagi futsal pulak..malas nak cerita..Tengok gambar je la..


Budak Ld tengah tunjuk skil meng"outkan"bola..

Wakil sekolah aku..Futsal, bola jaring dan goalball..

Budak2 CP yang mewakili pasukan goalball..


Gelanggang perlawanan..


Goalball..Hanya pertunjukan..


Pemain-pemain futsal aku..macam biasa..Hadir untuk mencari taktikal dan strategi untuk cabaran peringkat kebangsaan..

Salah seorang murid menunjukkan kemahiran menendang bola..

Budak aku macam biasa la..setakat peringkat negeri pergi terima hadiah je..hehehehe

Tiba2 je aku dilantik menjadi guru pengiring merangkap jurulatih boling budak2 aku setelah guru asalnya ada komitmen lain yang lebih utama. Dua orang budak bermasalah penglihatan sekolah aku berjaya dipilih ke Pertandingan Boling Pendidikan Khas Peringkat Kebangsaan di Kuala Lumpur minggu depan..Dengan ini secara automatik aku adalah seorang jurulatih kebangsaan!hahahaha..gelihati aku rasa..Bukan nak merendahkan kemampuan diri malah jauh sekali nak bersikap low profil yang munafik, tapi kalau diibaratkan dengan percintaan, aku dan boling ni baru je berkenalan tahun lepas..Tu pun baru berapa kali dating.x jatuh cinta sangat pun berbanding ngan bolasepak..hahahaha..walau banyak jugak la peningkatan, tapi aku rasa jatuhan pin itu bukannya dengan kehebatan skil balingan aku, tapi lebih kepada sifat nasib. Bayangkan lah jika balingan manusia lain di lane sebelah boleh mencecah 130 km sejam kelajuannya, bola aku pulak masih terhegeh2 ditengah2 lorong..Tu pun kira bernasib baik kalau bola itu tidak memilih longkang ditepinya..lantak la..hahahaaah.

Apapun amanah tetap aku jalankan..Jurulatih tidak semestinya hebat main..Tapi perlu ada strategi dan percaturan yang baik..Oleh yang demikian aku telah menyertai latihan pusat di pusat boling Jaya Jusco Seremban dari pagi sampai petang hari ni..Penat wooo..Kira boleh la budak2 aku main..Aku pun kira ok la..Berjaya tidak memalukan diri didepan budak2 aku dan cikgu suhaimi..Walaupun buta, cikgu Suhaimi mampu jugala buat kejutan pada aku.ok gak jatuhan pinnya..kadang2 ada la jugak tanda pangkah kat monitor tu..x la panjang macam pembaris kat sekolah je..hehehe.Woi mi, Jangan berlagak lama2..nasib je tu..hahahahaha..

Apapun dengan amanah inilah yang membawa aku jauh dari peluang untuk aku memenuhkan Stadium Cheras nanti..Geram betul la..Tapi yang pasti aku akan dapat baju free..Jabatan bagi..hehehehe

Layan gambar jap..



Wakil sekolah aku..Naim dan Hidayah.."Ekau nampak ko pin yang ekau nak baling tu?Asyik longkang yo poinya!"


Kata je buta, main boling macam orang celik!Guna aura ke auta mi?hahahah


Den dok ushar cikgu sekolah menengah..cun gak..hahahahha


Semua x muat tangan aku..hampeh..saiz budak2..


Mungkin sebab kualiti lane yang tidak elok membuatkan prestasi aku merudum..hehe


Beg aku..x de kena mengena ngan boling pun..

Budak2 bisu ni semuanya bekas murid aku dulu..sekarang diaorang dah kat sek menengah..


Aksi posing yang melebihi prestasi balingan..


Cikgu Halim..Orang kuat Pend Khas N9 cuba menghasut Cikgu Suhaimi supaya baling ke longkang supaya beliau tidak merasa malu kerana beliau x pernah mendapat markah lebih dari 80 pun..hahahha

Cikgu Suhaimi cuba menjampi bola supaya tidak menuju ke longkang..Jin apa kau pakai mi?



Lupakan seketika kemenangan membenam ATM semalam, kerana itu hanyalah sekadar pencetus semangat untuk cabaran yang seterusnya yang awal2 lagi sudah disahkan layak! Umpama cicah buah pauh putik nga garam, x cicah pun masam dah abe weiii!!Yang pasti, Stadium Cheras sekali lagi akan dipenuhi oleh penyokong-penyokong Pahlawan Merah!Yang pasti Penyokong Pahlawan Merah akan lebih ramai kerana jika dihitung,berapa keratkah penyokong pasukan tol itu?Tapi itu tidak bermakna penyokong kita boleh menunjukkan sikap kurang ajar atau gedebe yang sememangnya susah nak dibuang!Jauhkanlah sikap buruk seperti membaling botol, mercun dan aksi2 yang boleh memualkan orang lain! Jadikan perlawanan ini sebagai hiburan, bukannya medan pertempuran!

Aku berharap benar kelantan akan mara sehingga ke final pada kali ini..Dan aku rasa itulah juga harapan seluruh peminat bolasepak kelantan setelah beberapa lama terpaksa menunggu untuk merasai nikmat ini..Tapi awal2 lagi aku sudah kecewa..Kecewa dengan peluang yang tidak hadir dalam hidup aku..Anugerah masa tidak memihak pada aku kali ini..Kerja aku pastinya tidak akan menjadikan aku sebahagian dari penyokong mahupun penonton bagi perlawanan tersebut! Pastinya aku rasa amat kecewa kerana tidak dapat bersama2 dengan warga kelate.net lain di Cheras nanti..Apapun. GOMO KELATE GOMO!

Mampukah kijang melepasi tol di lebuhraya Kuala lumpur nanti?
Mampukah lebuhraya menyekat laluan sang kijang untuk ke destinasi seterusnya?

Sama2 kita nantikan..

Bangga dapat mendengar ucapan yang terkeluar dari mulut orang tua ini..Tutur kata yang lemah lembut, penuh dengan kiasan-kiasan yang cukup mudah untuk difaham oleh manusia2 yang mahu berfikir..Setiap patah perkataan langsung tiada terlontar perkataan yang sia2 malah setiap yang terhambur pastinya mengundang akal untuk berfikir sekaligus dapat merumuskan sesuatu persoalan..Kata-katanya yang membuatkan manusia terus berfikir tentang kekuasaan Allah dan tanggungjawab kepada agama Allah..Setiap hujahnya bersulamkan ayat al-Quran, setiap pandangannya berlandaskan As-Sunnah..

Aku bersyukur kerana dihayat aku ini aku bertembung dengan manusia seperti ini..Aku pasti akan menceritakan kisah manusia ini kepada anak cucuku suatu hari nanti seperti mana datuk nenek ku bercerita perihal ulama tersohor masa dulu seperti Tok kenali, Tok Khurasan, Tok Selehor dan ramai lagi..Setiap perkataannya terkesan dihati walau pidatonya tidak sesinis Mat Sabu, tidak selantang Ustaz Nasarudin Daud, malah tidak sepetah Anuar Ibrahim..Tapi bagi ku, percakapannya adalah lebih hebat dan berisi dari sesiapapun di Malaysia pada hari ini!Bukan aku taksub,bukan aku fanatik malah jauh untuk memuja, tetapi aku perlu mengakui setiap kata2nya amat indah kalau kita cuba untuk menghayati!Tidak salah jika aku meminati dan taat kepada ajaranya kerana ajarannya aku yakin adalah dari Al-Quran dan As-Sunnah.Lebih baik dari meminati Siti Nurhaliza kan?

"Saya bukan memerintah, tapi saya hanya mentadbir kelantan. Bila sebut kelantan, bukan negerinya,tapi rakyatnya. Tumpuan utama pentadbiran ialah qalbu manusia. Kita mesti jaga qalbu manusia, kerana qalbu manusia ini sengaja Allah ciptakan untuk diisi dengan baik dan buruk. Dengan kita jaga qalbu manusia, automatik terjaga habis ekonomi manusia,sosial manusia, budaya manusia dan aqidah manusia"

Kata2 inilah yang menjadi contoh bahawa orang tua ini tidak mengejar kemewahan dan pangkat semata2, tapi mempunyai misi dan pandangan yang jauh terhadap penyembuhan aqidah manusia..

Wahai orang tua, aku kagum dengan segala tindak-tanduk dan strategi politik mu..Seperti mana yang telah disebut oleh kamu sendiri, kamu berjaya mencampak budaya kapak kecik dan tongkat 69 yang telah sekian lama bertapak di Kelantan!Bukan dengan kekuatan fizikal, tapi dengan pemurnian jiwa dan usaha kamu mendekatkan manusia kelantan dengan ajaran Al-Quran..Syukur Alhamdulillah kamu dilahirkan di Kelantan,bukan dimana2 negeri lain..Caramu yang unik mudah untuk diterima..Pondok diatas jalan setiap hari jumaat di kota bharu, cukup untuk menarik ribuan pendengar. Bukan untuk mencari publisiti, malah jauh untuk mengeji, tetapi untuk menyampaikan ilmu2 dengan kuliah yang ringkas..

Ayuhlah wahai manusia, mari kita mengenal dulu manusia tua ini sebelum kita mengeji, mencaci dan mengejek..Cuba lah mengkaji dan menilai apa yang telah dibuat, dilaksanakan..Janganlah dengan sedikit pembangunan yang kamu dambakan, kamu rela menukar seorang yang berilmu dengan perkataan yang buruk dan hina..Kalau kita tidak mengikut ulamak, siapa lagi yang harus kita ikut? Pemakan rasuah? Penipu? Pencipta maksiat? Pembuka aurat? Fikirkan lah..






Gambar yang sempat aku ambil semasa di Bagan Pinang dengan hanset buruk..

P/s: Terima kasih kepada pejuang2 kerana sudi merebahkan badan di teratak aku semalam..InsyaAllah setiap usaha dan zikir anda sekalian semalam mampu merebahkan kemungkaran di muka bumi ini..

" gmbr ni diambil pd jaml 4.18 ptg. 3.10 ptg kaunter jaul tiket bukok, 3.20 ptg tiket astaka dah habis!!! Sapa jadi dalang sindiket nih????? celakosS"

Itu antara petikan dari facebook kawan aku.Gambar ini diambil sebelum berlangsungnya perlawanan Piala Malaysia antara Kelantan dan P.Pinang di Stadium Sultan Mohd Ke4 Selasa lepas. Gambar ini juga mengesahkan bahawa orang kelantan memang pandai meniaga.Tapi adakah dengan cara yang halal?Memang meragukan status halalnya.Sebabnya:

1.Menipu!Sepatutnya tiket astaka hanya RM 15, tetapi dijual dengan harga dua kali ganda!RM30!

2. Berbohong!Penjaga kaunter tiket mengatakan bahawa tiket astaka telah habis walaupun baru setengah jam dibuka!Ini bermakna ulat dan penjaga kaunter telah berpakat!

3. Menyusahkan orang!Ramai yang bersemangat datang untuk menonton bolasepak seawal pukul 12 tghari tapi kecewa apabila tiket telah habis walau kaunter baru dibuka!

Ingat, kita sendiri yang merosakkan industri bolasepak kita jika kita berterusan melakukan perkara yang tidak bermoral ini.Elakkan dari membeli tiket dari "usahawan2" ini walau anda melihat wajah mereka terpancar riak keimanan orang yang sudah berusia..


LIGA SUPER 2012

Gomo Kelate Gomo!

Gomo Kelate Gomo!

WAL 'ASR

PENGUNJUNG

MARI KECEK KIRO..

SAING-SAING AMBO..