"gulaikawah" -rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..-

rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..
Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih

IKLAN

NOTA

EPL

                   

LA LIGA

                   

MARI BERSAMA AMBO..

LAMAN ILMU

YM AMBO

KELAB AMBO..

Categories

Sekarang musim durian ke?

Aku tak pernah ambik tahu bila musim buah ni..yang aku tahu kalau dah banyak durian kat tepi jalan tu,mesti dah musim dia.Nak beza durian kampung ngan durian siam pun aku x reti..Lagipun aku pun x la teringin sangat nak makan buah durian ni.Kalau ada,aku makan,takde pun x kisah..Kat Kelantan mesti banyak kenduri pulut durian kat surau2 ni..Kat Seremban ni Alhamdulillah,dah banyak aku merasa durian..

Tgk orang jual buah durian tepi jalan,mesti aku teringat kat kampung aku..Kg Dusun Durian,beklam..sebuah kampung kecil dalam daerah bachok yang sekarang makin ternoda dengan masalah sosial budak2 baru nak akil baligh..macam2 hal yang berlaku kat kg sekarang ni..

Kalau orang dengar nama kampung aku ni,mesti orang kata banyak durian..kampung dusun durian tuu..hahahaha..tapi semuanya silap..usahkan dusun,pokok durian pun boleh kira ngan tangan!Dulu, family aku ada la dua tiga batang pokok durian yang glamer..sebbnya isinya kuning dan sedap..tapi x banyak yang yang ada dalam satu pokok..itu yang buat lagi ekslusif..Selain dari ancaman tupai, buah durian isi kuning tu jugak menjadi sasaran kaki kebas kampung aku..hahahahaha..

Tapi itu cerita lama..aku rasa pokok durian tu pun dah tumbang rasanya..aku pun dah lama x ke situ..Rasanya dah jadi hutan kawasan tu..

0 comments

Post a Comment

LIGA SUPER 2012

Gomo Kelate Gomo!

Gomo Kelate Gomo!

WAL 'ASR

PENGUNJUNG

MARI KECEK KIRO..

SAING-SAING AMBO..