"gulaikawah" -rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..-

rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..
Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih

IKLAN

NOTA

EPL

                   

LA LIGA

                   

MARI BERSAMA AMBO..

LAMAN ILMU

YM AMBO

KELAB AMBO..

Categories

Sejak sukan sekolah hari tu, ramai murid-murid aku yang demam.Ada yang demam biasa dan ada juga yang teruk.Malah ada pelajar asrama yang terus balik dan tak datang sampai la hari ni..Aku rasa mungkin terus sambung cuti sampai 31 ogos nanti kot..Hari ni saje ada 6 orang murid yang dibawa ke klinik kerana demam. Majoritinya adalah pelajar yang tinggal di asrama.Tapi Alhamdulillah, doktor mengesahkan hanya demam biasa sahaja. Mungkin musim demam kot. Cuma apa yang aku risau ialah takut2 ada jangkitan H1N1 kat sekolah tu..Maklumlah dengan keadaan sekarang yang agak tinggi kadar kematian disebbkan H1N1..

Aku cukup risau dengan keadaan sekarang. Setiap hari berdepan dengan pelbagai jenis orang dan yang pastinya, aku x pasti dan x kenal siapa yang berkemungkinan pembawa virus H1N1. Buat masa sekarang, aku cuma bersikap berhati2 dan menjauhkan diri dari sesiapa sahaja yang agak kurang sihat..Tapi kalau la murid aku ada H1N1, macamana aku nak elak? Setiap hari ada je yang tidak segan silu menjadikan peha aku sebagai kerusi empuk diaorang..Biasanya murid lelaki darjah 6 atas ( nama di rahsiakan) yang selalu mengada-ngada membodek.Malas nak menulis la tu..Apapun aku biarkan sahaja kerana aku lebih suka dia mengacau aku dari berlari kesana kemari dan mengacau murid-murid lain. Kesian kat PPM diaorang yang mengejar dari pagi lagi..nasib le..hahahahaha

Dua hari lepas pihak sekolah mengagihkan topeng kepada semua murid untuk pencegahan H1N1..Tapi cikgu x dapat sebab x cukup. Menurut cikgu sekolah aku, rata-rata kedai kat seremban sudah kehabisan stok topeng ni. Aku x pasti murid-murid aku ni faham ke tak tujuan pakai topeng ni.Tapi aku tengok semua mematuhi arahan malah ada yang enggan buka pada waktu makan..hahahahaha..macam2 gaya aku tengok..tapi rata-rata murid menunjukkan aksi yang sama selepas memakai topeng!Kesimpulannya, mereka rasa mereka telah jadi hero kartun dengan gaya "bertukar!!!"..aduh..pengaruh TV la ni..

Antara gaya pemakaian mereka setelah masuk hari ke 2..esok lusa ntah la macamana...








Yang pasti aku takkan pakai macam ni pegi sekolah..

3 comments

  1. SIR ZUL  
    This comment has been removed by the author.
  2. SIR ZUL  

    Takziah kepada fan Mu di atas kekalahan MU..haha
    cubo lagi tahun depan..kah3

    pastikan pemain MU pakai topeng style azroy..wakaka

  3. Moody  

    apa yang dimaksudkan dengan H?1?N?1?

    saya keliru lagi dengan maksud tersurat dan tersiratnya..ape kejadahnya H1N1 itu?

Post a Comment

LIGA SUPER 2012

Gomo Kelate Gomo!

Gomo Kelate Gomo!

WAL 'ASR

PENGUNJUNG

MARI KECEK KIRO..

SAING-SAING AMBO..