"gulaikawah" -rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..-

rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..
Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih

IKLAN

NOTA

EPL

                   

LA LIGA

                   

MARI BERSAMA AMBO..

LAMAN ILMU

YM AMBO

KELAB AMBO..

Categories


Sekadar gambar hiasan...


Amat meletihkan..

X sampai 7 bulan aku dok rumah kat Taman Temiang Jaya,aku terpaksa pindah lagi..satu aktiviti yang memenatkan sekaligus menipiskan poket aku bulan ni..Tiba2 pada suatu hari tuan rumah datang bagitau nak pakai rumah sebab anak dia nak kawin..ok la tu..Dia bagi la masa sampai bulan 9..tapi aku dengan relanya nak pindah bulan ni jugak..ye la, bulan 9 kan dalam puasa..lagipun bini aku tengah sarat nak bersalin..due dia pun dah dekat..jadi aku rasa tindakan aku ni betul dan tepat..

Barang aku x la banyak..ada la satu lori kecik..hahahaha..sakit belakang aku dok angkut barang.Nasib baik la ada adik aku yang belajar kat KUIS tu tolong.Kalau tak,mau pengsan aku semalam..Dari pukul 5 petang sampai la pukul 7 petang dok angkut barang..Last sekali aku panjat bumbung ambik piring ASTRO!padan muka astro!ada ke nak pindah piring dia ambik RM130!Bazir je.Aku pun reti pasang sendiri..Hahahahaha

Semalam aku tido kat rumah sewa baru aku kat Taman Coral heights, Seremban.Yang x tahannya nak kemas balik barang2 kat umah baru. Tambah2 pulak rumah ni dua tingkat..adusss..pukul 12 malam pun tak siap lagi..terpaksa la aku dapatkan info KEL lawan PERAK melalui sms kawan2..Nak buka Kelate.net mana la sempat..apapun Tahniah The Red warriors atas kemenangan semalam!

Harap pasni x pindah lagi..kalu pindah pun InsyaAllah pindah kat rumah sendiri..

Sekarang musim durian ke?

Aku tak pernah ambik tahu bila musim buah ni..yang aku tahu kalau dah banyak durian kat tepi jalan tu,mesti dah musim dia.Nak beza durian kampung ngan durian siam pun aku x reti..Lagipun aku pun x la teringin sangat nak makan buah durian ni.Kalau ada,aku makan,takde pun x kisah..Kat Kelantan mesti banyak kenduri pulut durian kat surau2 ni..Kat Seremban ni Alhamdulillah,dah banyak aku merasa durian..

Tgk orang jual buah durian tepi jalan,mesti aku teringat kat kampung aku..Kg Dusun Durian,beklam..sebuah kampung kecil dalam daerah bachok yang sekarang makin ternoda dengan masalah sosial budak2 baru nak akil baligh..macam2 hal yang berlaku kat kg sekarang ni..

Kalau orang dengar nama kampung aku ni,mesti orang kata banyak durian..kampung dusun durian tuu..hahahaha..tapi semuanya silap..usahkan dusun,pokok durian pun boleh kira ngan tangan!Dulu, family aku ada la dua tiga batang pokok durian yang glamer..sebbnya isinya kuning dan sedap..tapi x banyak yang yang ada dalam satu pokok..itu yang buat lagi ekslusif..Selain dari ancaman tupai, buah durian isi kuning tu jugak menjadi sasaran kaki kebas kampung aku..hahahahaha..

Tapi itu cerita lama..aku rasa pokok durian tu pun dah tumbang rasanya..aku pun dah lama x ke situ..Rasanya dah jadi hutan kawasan tu..

LIGA SUPER 2012

Gomo Kelate Gomo!

Gomo Kelate Gomo!

WAL 'ASR

PENGUNJUNG

MARI KECEK KIRO..

SAING-SAING AMBO..