"gulaikawah" -rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..-

rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..
Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih

IKLAN

NOTA

EPL

                   

LA LIGA

                   

MARI BERSAMA AMBO..

LAMAN ILMU

YM AMBO

KELAB AMBO..

Categories


Tiba2 aku ditagkan dengan gambar ni di laman sosial MukaBuku(FB)..X sangka cute jugak aku zaman kecik2 dulu.hahahahaha..Sekarang gambar ni berada dalam simpanan mak saudara aku yang berada di Maran Pahang..Secara kebetulan gambar ni ditemui oleh abang aku yang menziarahi mak sedara aku tu minggu lepas..Mungkin inilah satu2nya gambar semasa aku kecil yang tinggal..Sangat bernilai bagi aku walaupun bukan berada dalam simpanan sendiri.

Jika dilihat pada gambr tersebut, jelas tercetak "March 1982"..Ini bermakna aku berumur setahun semasa gambar ini "dipukul" (diambil gambar). Apa yang menarik perhatian aku ialah keadaan sekitar yang agak nostalgia bagi aku..Aku rasa gambar tu diambil di jalan masuk utama ke kawasan rumah aku. Jalannya masih tidak bertar dan hanya muat2 motosikal sahaja(seingat aku la)..Apa yang masih tidak berubah sekarang hanyalah hamparan bendang@sawah sahaja..Yang lain 100% berubah..Jalan sudah bertar dan agak luas untuk sebuah kereta..

Aku masih ingat,semasa aku mula2 pandai keluar bermain dari rumah, jalan ini lah yang mengorbankan sebatang gigi aku setelah aku tersungkur dari basikal roda 3 milik kawan aku Ise Pokloh(Wan Razirul Hisyam). Bayangkan kelasakan seorang budak lelaki yang sedang membesar sedang melakukan aksi2 rempit, tersembam ke tanah yang dipenuhi dengan batu..kira ganas la tu..Tapi aku cukup hairan, pada umur sebegitu itulah satu2nya peristiwa yang aku ingat sampai sekarang..Mungkin betul la peribahasa yang berbunyi "tempat jatuh lagikan dikenang...".

Gambar ini menggamit seribu nostalgia bagi aku..Mungkin dilain masa aku akan cuba curahkan kenangan aku di blog ini..



Agak2 la, sama tak muka aku ngan anak aku yang lelaki ni?



1hb hari tu kami genap 6 bulan..Dah boleh makan nestum,bubur nasik...Susu pun kami nak botol besar..yang botol kecik blh la Abi dan Umi simpan untuk adik kami pulak nanti..hehehe

Abang x leh merangkak lagi..baru boleh buat gaya berenang je..Tapi x gerak2..Adik pulak dah merata-rata perginya..x payah umi sapu rumah dah..Adik dah sapu dengan baju adik..

Alhamdulillah abang dan adik sihat je..Ceria je selalu..Hari tu abang dan abang kena cucuk kat misi..Abang dan adik x nangis pun..

Hari tu kakak Haziqah ngan abang Hanzalah datang..Pastu Tokwan,Opah ngan Maksu datang..Bawak kami jalan2..Seronok..nanti minggu depan kami nak balik kampung kat Kelantan pulak..Nak jumpa ayah ngan mak..maklong, Mak Cik Ja, Mak Cik Ha, Pokji, Pokjir, Maksu Mira..Semua laaa..X sabar rasa..

Dah, Abang ngan adik nak tidur dah..Assalmualaikum semua..

LIGA SUPER 2012

Gomo Kelate Gomo!

Gomo Kelate Gomo!

WAL 'ASR

PENGUNJUNG

MARI KECEK KIRO..

SAING-SAING AMBO..