"gulaikawah" -rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..-

rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..
Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih

IKLAN

NOTA

EPL

                   

LA LIGA

                   

MARI BERSAMA AMBO..

LAMAN ILMU

YM AMBO

KELAB AMBO..

Categories


Musim Ketam Nipah tengah glamer..Meggi yang dapat nama..hahaha..Kat Kelantan ada kedai jual Meggi Ketam Rm 35 semangkuk+1 playar dan Tukul kecik..Megi dan ketam boleh dibalun sehingga habis tetapi tukul dan playar kena pulangkan balik..hahahaha

Oleh kerana amat mahal dan payah nak booking, aku beli sendiri ketam kat tepi jalan Tok Bali..Rm 20 sekilo..X besar sangat tapi boleh tahan la..Kira puas jugak la makan 2 orang..macam2 masakan boleh buat,cuma tukul dan playar je takde..emm..


Tangan luka kena kacip ketam..hampeh..Payah nak sembelih ketam ni..hahaa


Sup Ketam..

Kupang(yo ko?) dan ketam rebus..


Megi untuk bini..hohoho

Aku masih blur..adoyaiiii...


4 comments

  1. sephia  

    nop retepppppppppp!

  2. baduk  

    hohoho..mari marang la..sebelum tu singgah semerak dulu beli ketam..hahaha

  3. The Kelantan Times  

    35? mahal molek.. pade wak sedri ko guano? hehe

  4. baduk  

    hahaha..tapi ketam dia besar2..ada tukul nga playar..haha

Post a Comment

LIGA SUPER 2012

Gomo Kelate Gomo!

Gomo Kelate Gomo!

WAL 'ASR

PENGUNJUNG

MARI KECEK KIRO..

SAING-SAING AMBO..