"gulaikawah" -rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..-

rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..
Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih

IKLAN

NOTA

EPL

                   

LA LIGA

                   

MARI BERSAMA AMBO..

LAMAN ILMU

YM AMBO

KELAB AMBO..

Categories


Assalamualaikum..Ni kawan baik saya.Muda lagi.masih bujang..Dia spesel skit..Mula2 jumpa dia saya pun pelik.semua blh buat..main komputer,main sms,baca paper,buat surat,buat kertas kerja,jadi imam solat,baca tahlil,keluar duit kat atm,naik komuter pergi KL(tiap2 minggu)..pendek kata semua dia blh buat la..Respek betul.Yang terbaru pulak, dah pandai masak!Dengar pulak cerita dah jadi pengerusi sebuah pertubuhan di Negeri sembilan( PERTIS)..Ntah apa lagi dia buat pasni..Saya tunggu dan lihat je..
Kalau bab cakap,bagi kat dia je..macam wakil rakyat..jelas,lantang,bernas dan yakin.Cuma x la pandai menipu..Baca doa lagi la..panjang berjela..siap dengan bahasa melayu.Lagi satu,dia ni garang..kalau dia jalan,orang halang jalan dia,kena la orang tu..hahahaha..Ramai yang lari ke tepi bila tengok dia datang.Kadang-kadang, saya pun takut.
Lupa nak bagitau,dia ni asal Kelantan..tapi umur 9 tahun dah gi belajar kat Johor.Sorang2..Sampai masuk sekolah menengah pun kat Johor..Yang bestnya, naik bas sorang2 dari Johor ke Kelantan!tak kira siang ke,malam ke,dia tak kisah..janji balik kampung katanya.Sekarang balik kampung ngan keteapi..sorang2 gak..Pahtu dia masuk maktab.Cikgu2 dia marah suruh masuk Universiti.Dia pandai,bijak,berwawasan.Tapi dia nak jugak masuk maktab.Dia masuk Maktab kat Cheras.Pastu tahun 2006 dia posting kat sekolah saya..masa tu la saya kenal dia.Mula2 cakap,sebijik macam orang johor cakap.Bila saya bagitahu saya asal kel,terus dia tukar loghat kelantan.Dia tumpang rumah saya beberapa bulan.Hari pertama kat rumah saya,dia dah kenal semua tempat.tak payah tunjuk pun.
Sekarang ni dia dok kat asrama sek.Sorang2.Bilik dia lengkap ngan dapur,peti ais,katil,mesin basuh(sek punya),cerek,laptop,broadband,TV,Radio dan macam2 lagi.Alat2 dia pelik..timbang berat dia pelik,jam dia pelik,pendek kata semua pelik la..hahaha.Sekarang dah ada kereta.Proton Wira.ada kat kampung.Bagi ayah dia pakai.Kira banyak duit gak dia ni.Ada bisnes kecil2..
bersambung...

0 comments

Post a Comment

LIGA SUPER 2012

Gomo Kelate Gomo!

Gomo Kelate Gomo!

WAL 'ASR

PENGUNJUNG

MARI KECEK KIRO..

SAING-SAING AMBO..