"gulaikawah" -rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..-

rempah dari cetusan Qolbi, resepi dari adunan Aqli..
Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih

IKLAN

NOTA

EPL

                   

LA LIGA

                   

MARI BERSAMA AMBO..

LAMAN ILMU

YM AMBO

KELAB AMBO..

Categories

SEKALI LAGI AKU RASA TERHINA DENGAN KENYATAAN ORANG YANG SEAGAMA DENGAN AKU..

K'tan contoh kegagalan PAS: TPM
Okt 6, 09 10:56am
Rakyat perlu mengambil Kelantan sebagai contoh kegagalan parti PAS membangunkan negeri itu sejak 20 tahun lepas dan sebaliknya menilai rekod kejayaan kerajaan BN.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kepimpinan BN sudah terbukti apabila meletakkan Malaysia antara negara yang maju di dunia selepas memerintah negara sejak 50 tahun lalu.

"Kalau kita pergi ke Kelantan, kita akan lihat sebuah negeri yang dipimpin oleh PAS yang masih lagi mundur dan kadar kemiskinan adalah antara tertinggi dalam negara," katanya ketika berucap di majlis sambutan Aidilfitri 1Malaysia Bandar Sunggala di Port Dickson semalam.

Katanya, pada pilihan raya kecil Manik Urai, BN hampir menang dan di situ sahaja sudah terbukti bahawa rakyat kecewa dengan PAS yang kononnya hendak jadikan Kelantan sebagai Serambi Mekah dan maju.

Ia sebaliknya menjadi contoh kemunduran dan kemiskinan dan ini membuktikan bahawa amat penting untuk rakyat memilih sebuah parti yang berpengalaman, katanya.

Muhyiddin berkata parti lain tidak mempunyai pengalaman dan mengaku kononnya berpakat tetapi sebaliknya tidak sehaluan malah kenyataan mereka sentiasa bercanggah antara satu sama lain.

"Saya tidak hairan Selangor misalnya akan tertinggal jauh ke belakang, sebab itu kita nak bagi tahu rakyat, pilihan raya kecil ini nak rakyat faham bahawa ini adalah kesempatan untuk pengundi buktikan bahawa dasar kerajaan BN masih sesuai dan diterima rakyat jelata," katanya.

Katanya, pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang pada 11 Okt ini, walaupun kecil, tetapi signifikan kerana hendak buktikan kepada dunia bahawa BN dan UMNO tetap mendapat sokongan rakyat. BERNAMA

BAK SINI LA DUIT ROYALTI MINYAK.NAK BINA PASARAYA KHAS UNTUK JUAL ETAK DAN GORENG PISANG..BARU LA ORANG PANGGIL MAJU KELANTAN.(kalau itu ukuran kemajuan).HAHAHAHAHA

Aku x heran jika kelantan tukar pemerintahan baru x sampai 2 hari akan diumum kelantan adalah negeri yang termaju..Macam ganu le,baru setahun tukar pemerintahan ari tu dah jatuh negeri paling miskin..hehehehe

4 comments

  1. pacoksiku  

    bukan takat bebal tu cekgu

    barua, mangkuk hayun, celaker, bengong & seangkatan dengannyo ..

  2. Anonymous  

    Biasalah tu...nama pun manusia...tak blh berfikir dengan waras. Itu hak masing-masing, yang penting kita tahu siapa yang kita pilih ...

  3. Anak Tumpat  

    mmg btl la gulai kawah..kelate mundur kalu nk banding dgn KL..mundur kalu nk banding dgn selangor, mundur kalu nk banding dgn penang.... cuba bandingkan dgn negeri2 lain tgk.. cuba banding dgn sarawak..banding dgn sabah.. baru btl.. ambo pernah kecek dgn iban sarawak.. dio puji kelate, coz melahirkan ramai modal insan y cemerlang.. dio bui "double thumb up" .. ore iban panda nilai..

  4. gulaikawah  

    bagi kawe, biarla kelantan mace loni..rakyat x susah mana..taraf hidup masih lagi rendah banding nga tempat lain..x dok guna ada pencakar langit tinggi mace KLCC tapi pokmat jual sayur jelawat x leh naik..naik wak gapo?apa makna kemajuan tu pada rakyat?kerajaan pusat x sepatutnya dok "ggelar" ko kelate,tapi mari la pakat tulong kel..mugo kelate dale malaysia..oghe melayu pege..nak kache sgt kache la negeri lain hok buke melayu dok mmege!

Post a Comment

LIGA SUPER 2012

Gomo Kelate Gomo!

Gomo Kelate Gomo!

WAL 'ASR

PENGUNJUNG

MARI KECEK KIRO..

SAING-SAING AMBO..